Skip to main content

MANISKAH CINTA

Maniskah Cinta | Kita semua manusia biasa. Takde manusia yang suka kan kesunyian. Dan termasuk lah diri aku. Walaupun berkali aku kecewa dalam perhubungan. Adakala bila aku berhadapan dengan kekecewaan seolah aku mampu untuk hadapi. Seolah aku boleh harungi segala jenis perasaan yang mengganggu.

Tapi sangkaan aku pada naluri dan firasat aku tersalah rupanya. Aku sebenarnya pura-pura dalam segala kekuatan yang aku ada. Aku selalu cuba menunjuk pada mereka yang aku kuat. Aku ok. Aku boleh senyum seperti biasa. Aku boleh gelak. Ye betul aku boleh gelak. Sampai terbahak-bahak kadang tu. Tapi semuanya kerana aku sunyi.

Kekecewaan yang aku tak pernah sangka akan berlaku dalam hidup aku dan paling sakit bila berhadapan dengan kekecewaan yang berulang, terasa macam..... aahhh pedihhn nya...! Lagi sakit bila kekecewaan yang berlaku pada aku adalah dari "dia" yang memberi harapan. Harapan yang aku akan bahagia di samping dia. Hidup bersama selamanya. Yang mana keindahan itu akan jadi milik aku dan dia. Tapi sebenarnya mereka bukan bersama aku. Mereka memberikan aku kesakitan yang memakan diri pada aku.

Masa tu aku mula termenung. Aku suka bersendiri. Aku lebih melayan apa yang aku nak fikirkan. Aku hanya layan dunia aku semata-mata. Orang keliling, aku tak perasan lansung. Aku hanya fikir, "aku perlu move on". Aku perlu lupakan "dia" dan "dia" yang menyakiti diri aku. Aku perlu layari hidup aku seperti "mereka" yang seolah tak bersalah atas tindakan mereka pada aku. Aku perlu ikhlas dalam melayari kehidupan aku. Dan paling penting aku jangan sesekali hidup dengan perasaan kebencian pada seseorang. Dan of course jangan wujudkan rasa kebencian pada mereka yang memberi kepedihan itu. Dan ianyaaaaaa bukan suatu yang...

 MUDAH! erghh!!!

Sampai satu ketika, datang sekali lagi yang sudi menghulurkan cinta. Aku yang sunyi pada masa tu rasa dalam bersedia dan tidak. 50% percaya. 50% tidak. Aku bukan apa. Aku cuma nak lebih berhati-hati kerana aku takut dengan kekecewaan sekali lagi. Aku yang sememangya sebelum ini dah pun bersedia untuk mempunyai komitmen pada suatu hubungan, bila yang hadir seseorang yang ikhlas, ikhlas menghulurkan kasih, aku pun terima dengan berlapang dada. 

Dan aku sekali lagi sebenarnya mempertaruhkan keikhlasan orang kepada aku. Orang cakap apa, sungguh berani mengambil risiko?? Biar betul aku ni. Tapi dia memang ikhlas. Sangat ikhlas pada aku. Nak aku ceritakan macam mana dan bagaimana rasa aku pada dia susah aku nak huraikan dengan kata-kata. Tapi aku benar-benar percaya pada dia. Bukan sebab aku tergopoh mencari seseorang. Sebelum ini aku yang lebih menyayangi. Aku yang lebih memberi. Aku yang lebih kedepan menunjukkan perhatian aku. Pengorbanan aku. Tapi akhirnya "mereka" berubah dan seolah tidak pernah ada rasa komitmen pada aku.

Kecewa tersangat.

Benarlah cakap orang, "Kita harus pilih yang menyayangi kita berbanding dengan kita yang menyayangi nya". Dan alasan ini aku takkan gunakan pada dia yang memberi dahulu segala perasaan pada aku. Untuk aku permainkan dia. Seperti mana yang aku pernah rasa dulu. Seikhlas dia pada aku, lebih dari itu aku akan beri. Dan aku percaya kali ini akan ada kemanisan yang akan berakhir seperti setiap pasangan yang menginginkan.

Comments

Popular posts from this blog

REVIEW: SEMINGGU MENGGUNAKAN PRODUK MEERACLE GEMSTONES BEAUTY

Assalamualaikum semua.
Lepas dah guna baru lah kita boleh share pada umum. Aku rasa umum dah tau kot tentang product Meeracle ni. Boleh search je kat dalam Intagram akan jumpa tentang product ni. Aku ni jenis yang susah nak guna product-product yang baru. Impact nya sebab takut muka naik jerawat atau naik benda-benda yang tak sedap dipandang. 

Kalau tengok kat gambar atas ni, gambar yang belah kanan adalah gambar muka aku yang baru lepas naik jerawat selepas stop guna product XXXX. Tak pernah-pernah muka naik jerawat tiba-tiba wujud pulak dia. Cun-cun pulak masa tu nak dekat raya. Dan kerana itulah aku susah nak pakai produk yang baru keluar dalam pasaran. Tapi dik sebabkan nak cantik cepat, so aku pon pakai la. Kesanya naik segala Ibu Bapa jerawat memenuhi wajahku. So Stresss!!!
Of course aku tak nak muka aku nampak tak cantik. jadi aku cuba gunakan Meeracle. Sebab kalau ikutkan kebaikan guna produk ni, ia mampu untuk mengecutkan dan menghilangkan pembentukkan jerawat. Jadi aku pon …

KERJAYA SEBAGAI TELEMARKETING

Setiap orang ada kelebihan dan skill tersendiri dalam bidang kerjaya masing-masing. Aku sendiri pon tak sangka yang aku mempunyai kelebihan dalam melaksanakan kerjaya sebagai Telemarketing. Ini boleh di katakan kerjaya aku untuk kali kedua sebagai seorang Telemarketing. Pertama kali aku ceburkan diri dalam bidang ni masa aku dapat peluang kerja pertama kali lepas aku graduate. 

Mula-mula aku ceburkan diri dalam kerjaya ni sebab aku kalau boleh nak dapat peluang kerja yang selaras dengan apa yang aku belajar. Sebelum ni aku amik jurusan Marketing, so kalau boleh biarlah kerja yang aku dapat ni related la dengan apa pengetahuan yang aku ada. 
Walau pon company aku dulu memang buat hal dengan staff-staff dia, tapi tanpa peluang dari sana belum tentu aku akan ada ilmu yang berkaitan dan menambahkan skill aku dalam kerjaya Telemarketing ni. Actually bukan mudah sebenarnya untuk kita create trust orang bila berurusan dalam telefon sahaja. 
Bukan aku tak pernah bercakap dengan customer yang…

MOTHERHOOD.COM.MY

MOTHERHOOD.COM.MY | Assalamualaikum semua. Hari ni disebabkan aku rasa terlalu banyak masa free, so aku nak kongsi sesuatu yang mungkin berguna kepada anda semua. Terutama untuk ibu-ibu, bakal-bakal ibu, dan untuk mereka yang baru melangkah ke alam rumahtangga, mari sini aku nak share something.

Ada yang pernah dengar tak tentang MOTHERHOOD.COM.MY ? Pernah google website MOTHERHOOD.COM.MY? Pernah terjumpa dimana-mana media sosial tentang MOTHERHOOD.COM.MY?
Aku harap semua yang baca ni belum tahu lah ye tentang page tu. Kalau dah tau nanti aku tak boleh nak celoteh panjang-panjang untuk perkongsian ni. (hahahahahah) Haaa la dah kalau korang dah tau, apa yang aku boleh kongsikan. Ye dak? 
Heheheh ok! Saja melawak je. Takpelah yang mana dah tau tu anggap jelah sebagai bacaan ilmiah yang memberi manfaat kepada korang.