Skip to main content

UMUR MUDA NAMPAK MATURED ATAU UMUR TUA NAMPAK MUDA


Yang ni sape? Kakak ke?
Eh tak lah.. Tu adik..

Atau

Mana satu kakak? Mana satu adik?
Saya kakak.. Yang ni adik...
Ooo...ingat ni kakak tadi..
Muka nampak MUDA....,

*INI BUKAN PERBUALAN REKAAN, TETAPI BETOL-BETOL BUKAN COBAAN.. =P

Bila zaman budak-budak, tak sabar nak bergelar remaja, bila dah remaja, tak sabar nak bergelar dewasa. Tapi bila dah dewasa nak maintain MUDA. 

Ni aku tak tujukan sesapa tau. Ni aku cakap tetang diri aku. Padahal dalam hati memasing ....

'eh aku pon fikir macam tu gak'
'Aku pon nak maintain mudo yooo'
'Sapo eh tak nak mudo selalu'

Honestly, untuk diri aku.. Memang aku nak sentiasa nampak diri aku always remaja uuuu... Bukan sebab tak sedar diri.. Cuma dengan cara ini aku rasa mudah untuk aku dalami zaman dan peredaran adik-adik aku. Jadi sebelum mereka menempuh sesuatu situasi, aku akan guide mereka apa yang ok, apa yang tak. So at least diorang dapat gambaran sebelum decide untuk buat apa-apa keputusan.


Tapi mahu atau tidak. Sesiapa pon kena terima tak mungkin kita boleh mampu untuk terus kekalkan keremajaan diri kita. Tapi tiada mustahil untuk terus kekal remaja kan? Betol tak? Masing-masing ada reason sendiri kenapa nak kekal muda remaja.

Apa-apa pon tak salah untuk kita nak jadi seperti apa pon. Yang penting jangan sampai lupa diri dah lah ye...

Ok jom makan! Lapar sudahhhh...




Comments

  1. akak pun sama..cuba sedaya upaya nak nampak muda selagi belum kahwin ni..hehe

    ReplyDelete
  2. biasaler tue...
    masing2 mmg xkn puas hati dengan diri sendiri.
    tapi kena ler yakin bahawa kita ni dah sempurna :)

    ReplyDelete
  3. Tak apa. Pertambahan umur itu tandanya pertambahan kematangan diri.. nothing to worry. Age is just only a number sis ;)

    ReplyDelete

Post a Comment

Terima Kasih Sudi Meniggalkan Komen di Blog AtikahNorbaki.Com

Popular posts from this blog

REVIEW: SEMINGGU MENGGUNAKAN PRODUK MEERACLE GEMSTONES BEAUTY

Assalamualaikum semua.
Lepas dah guna baru lah kita boleh share pada umum. Aku rasa umum dah tau kot tentang product Meeracle ni. Boleh search je kat dalam Intagram akan jumpa tentang product ni. Aku ni jenis yang susah nak guna product-product yang baru. Impact nya sebab takut muka naik jerawat atau naik benda-benda yang tak sedap dipandang. 

Kalau tengok kat gambar atas ni, gambar yang belah kanan adalah gambar muka aku yang baru lepas naik jerawat selepas stop guna product XXXX. Tak pernah-pernah muka naik jerawat tiba-tiba wujud pulak dia. Cun-cun pulak masa tu nak dekat raya. Dan kerana itulah aku susah nak pakai produk yang baru keluar dalam pasaran. Tapi dik sebabkan nak cantik cepat, so aku pon pakai la. Kesanya naik segala Ibu Bapa jerawat memenuhi wajahku. So Stresss!!!
Of course aku tak nak muka aku nampak tak cantik. jadi aku cuba gunakan Meeracle. Sebab kalau ikutkan kebaikan guna produk ni, ia mampu untuk mengecutkan dan menghilangkan pembentukkan jerawat. Jadi aku pon …

KERJAYA SEBAGAI TELEMARKETING

Setiap orang ada kelebihan dan skill tersendiri dalam bidang kerjaya masing-masing. Aku sendiri pon tak sangka yang aku mempunyai kelebihan dalam melaksanakan kerjaya sebagai Telemarketing. Ini boleh di katakan kerjaya aku untuk kali kedua sebagai seorang Telemarketing. Pertama kali aku ceburkan diri dalam bidang ni masa aku dapat peluang kerja pertama kali lepas aku graduate. 

Mula-mula aku ceburkan diri dalam kerjaya ni sebab aku kalau boleh nak dapat peluang kerja yang selaras dengan apa yang aku belajar. Sebelum ni aku amik jurusan Marketing, so kalau boleh biarlah kerja yang aku dapat ni related la dengan apa pengetahuan yang aku ada. 
Walau pon company aku dulu memang buat hal dengan staff-staff dia, tapi tanpa peluang dari sana belum tentu aku akan ada ilmu yang berkaitan dan menambahkan skill aku dalam kerjaya Telemarketing ni. Actually bukan mudah sebenarnya untuk kita create trust orang bila berurusan dalam telefon sahaja. 
Bukan aku tak pernah bercakap dengan customer yang…

PERANAN SEORANG KAKAK DAN ABANG

- Gambar adalah sumber Encik Google-
Masa time aku menepuh zaman Akil Baligh, yang menjadi peneman dan guru untuk menerangkan segala-gala yang aku perlu tahu ialah Ibu. Bila seorang anak remaja telah menempuh atau bakal menempuh zaman zaman tumbesaran ini, memang sewajarnya seorang yang rapat dengan kita (yang biasa nya Ibu) akan memberikan pendedahan awal yang harus mereka tahu.
Kebiasaan nya mungkin akan mengikut jantina la. Kalau perempuan, Ibu akan mainkan peranan. Kalau lelaki, ayah yang akan membimbing. Tapi adakah seorang kakak atau abang itu diam tanpa sebarang tangungjawab? 
Setahu aku, kita di lahirkan di bumi ini bukan sahaja untuk menikmati kehidupan dan merasai nikmat alam ALLAH s.w.t ni. Di samping menikmati, kita juga ada tanggungjawab untuk digalas. Tanpa tanggungjawab. manusia itu takkan ada nilaian di mata manusia lain. Kakak dan Abang itu di lahirkan untuk membantu Ibu dan Ayah untuk membimbing adik adik. 
Sebab sampai satu saat, tenaga minda dan daya kekuatan Ibu d…