Skip to main content

I LOVE U TO bukan ALEUTO

AMARAN: POST INI BUKAN BERUNSUR LUCAH ye.... 


Gambar sumber FB.

Apa isu yang cuba aku nak ketengahkan kat sini. Actually aku pon berada dalam situasi mak mak yang tidak arif dengan bahasa bahasa baru adik remaja zaman sekarang. Contoh macam dalam pic kat atas tu. Kalau aku jadi mak dia pon, aku ingatkan maknanya I LOVE U TO.

Rupa-rupa nya...... 


It is not about LOVE ...

Bila aku scroll fb, aku tengok orang dok share tentang ni... Apa lagiii... Aku pon tanya la kat adik adik remaja aku...

'Dik! ALEUTO tu apa?'
'Aleuto tu K*P*L* B*T*'

Ooooo okkk.... Memang ayat yang kurang bagus sebenarnya. Haaiii bijak sungguh remaja sekarang dalam mencipta sesuatu ayat. Tapi perkataan tu juga yang diorang nak explore nye.

Nasib baik aku baru tau baru-baru ni. Agaknya kalau aku tau tanpa tanya adik adik aku, hhmm confirm la memang free je dapat makian... Hahah

So Mak mak... Ayah ayah di luar sana, guna je ayat penuh I LOVE U TOO ye... 

Comments

  1. Baru2 ni pun ada tersebar kes yg sama di fb. Mak dia post gmbr family kat msg, pastu ckp aleuto. Si anak terkejut n tanya kenapa. Mak nya kata dia slalu nmpk org post kat fb, dan ingat mksdnya 'I love u too'. Kena lah si anak explain. Kesian mak dia terpengaruh media sosial..

    http://mrsjaysblog.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kannnn... Ada ternampak gak, tapi x sempat nak save utk tepek dalam entri ni. Ika pon kalau tak tau ingatkn I LOVE U TOO... heheheh

      Delete
  2. Zaman ni mcm2 bahasa bebudk sk yg i pun x faham. Pandai mereka pula tu... hu hu hu jemput jalan2 di www.yatiadam.com

    ReplyDelete

Post a Comment

Terima Kasih Sudi Meniggalkan Komen di Blog AtikahNorbaki.Com

Popular posts from this blog

MOTHERHOOD.COM.MY

MOTHERHOOD.COM.MY | Assalamualaikum semua. Hari ni disebabkan aku rasa terlalu banyak masa free, so aku nak kongsi sesuatu yang mungkin berguna kepada anda semua. Terutama untuk ibu-ibu, bakal-bakal ibu, dan untuk mereka yang baru melangkah ke alam rumahtangga, mari sini aku nak share something.

Ada yang pernah dengar tak tentang MOTHERHOOD.COM.MY ? Pernah google website MOTHERHOOD.COM.MY? Pernah terjumpa dimana-mana media sosial tentang MOTHERHOOD.COM.MY?
Aku harap semua yang baca ni belum tahu lah ye tentang page tu. Kalau dah tau nanti aku tak boleh nak celoteh panjang-panjang untuk perkongsian ni. (hahahahahah) Haaa la dah kalau korang dah tau, apa yang aku boleh kongsikan. Ye dak? 
Heheheh ok! Saja melawak je. Takpelah yang mana dah tau tu anggap jelah sebagai bacaan ilmiah yang memberi manfaat kepada korang. 

REVIEW: SEMINGGU MENGGUNAKAN PRODUK MEERACLE GEMSTONES BEAUTY

Assalamualaikum semua.
Lepas dah guna baru lah kita boleh share pada umum. Aku rasa umum dah tau kot tentang product Meeracle ni. Boleh search je kat dalam Intagram akan jumpa tentang product ni. Aku ni jenis yang susah nak guna product-product yang baru. Impact nya sebab takut muka naik jerawat atau naik benda-benda yang tak sedap dipandang. 

Kalau tengok kat gambar atas ni, gambar yang belah kanan adalah gambar muka aku yang baru lepas naik jerawat selepas stop guna product XXXX. Tak pernah-pernah muka naik jerawat tiba-tiba wujud pulak dia. Cun-cun pulak masa tu nak dekat raya. Dan kerana itulah aku susah nak pakai produk yang baru keluar dalam pasaran. Tapi dik sebabkan nak cantik cepat, so aku pon pakai la. Kesanya naik segala Ibu Bapa jerawat memenuhi wajahku. So Stresss!!!
Of course aku tak nak muka aku nampak tak cantik. jadi aku cuba gunakan Meeracle. Sebab kalau ikutkan kebaikan guna produk ni, ia mampu untuk mengecutkan dan menghilangkan pembentukkan jerawat. Jadi aku pon …

KERJAYA SEBAGAI TELEMARKETING

Setiap orang ada kelebihan dan skill tersendiri dalam bidang kerjaya masing-masing. Aku sendiri pon tak sangka yang aku mempunyai kelebihan dalam melaksanakan kerjaya sebagai Telemarketing. Ini boleh di katakan kerjaya aku untuk kali kedua sebagai seorang Telemarketing. Pertama kali aku ceburkan diri dalam bidang ni masa aku dapat peluang kerja pertama kali lepas aku graduate. 

Mula-mula aku ceburkan diri dalam kerjaya ni sebab aku kalau boleh nak dapat peluang kerja yang selaras dengan apa yang aku belajar. Sebelum ni aku amik jurusan Marketing, so kalau boleh biarlah kerja yang aku dapat ni related la dengan apa pengetahuan yang aku ada. 
Walau pon company aku dulu memang buat hal dengan staff-staff dia, tapi tanpa peluang dari sana belum tentu aku akan ada ilmu yang berkaitan dan menambahkan skill aku dalam kerjaya Telemarketing ni. Actually bukan mudah sebenarnya untuk kita create trust orang bila berurusan dalam telefon sahaja. 
Bukan aku tak pernah bercakap dengan customer yang…