Skip to main content

SAAT MENDENGAR LAFAZ AKU TERIMA NIKAHNYA



"Aku terima nikahnya......."

Sebelum di lafazkan pun, saat melihat tangan Imam dan pasangan bertaut, berdebar debar tu hanya Allah saja yang tahu... Harapan dan doa dalam hati semoga di permudahkan Si dia melafazkan dengan tenang dan sabar...

Tapi tu bukan pengalaman aku, cuma aku turut merasakam debaran untuk melihat sahabat aku di satu kan Cinta Halal buat mereka yang selama ini di tunggu. Melihat air mata sahabat aku tu, jelas aku bisa merasakan, tapi air mata je tak sempat nak keluar. Sebab bukan turn aku. Hehehe control ayu itu perlu ye untuk hakakk nii...

Maklumlah abang bebujang ramai.... Kot ado yang usha hakakk ni... Takdo lahh saham hakakk ni jatuhh haaaa... Nak kato hakakk ni tak ponah tengok orang nikoh.. Tahun lepas ... siap tigo laiii family hakakk ni nikoh... Bulan Januari...Bulan februari... Bulan Jun... Haaaa borderet tengok tigo kali angkat nikoh.... Bukan la sampai tak touching... Adoo je perasaan tu...

Cumo nye tak lah se'touching' hakakk tengok sahabat hakakk ni nikoh... Terlebih feeling pulak aku rasa tadi. Mungkin seru aku untuk berumahtangga itu dah sampai... Cuma Allah belum hampirkan masa yang sesuai..

Calon?? Calon adoooo... Dah ready yooo... Cuma mano poi hilang nye calon eden ni tak tau la... Poi carik lombu dio yang hilang kek kebun sobolah kot.


Anyway.... Untuk kawan hakakk yang di sayangi... Raja Rafedah... Aku ingat saat kita jadi geng mase sekolah dulu. Kau je selalu ada dengan aku. Rehat dengan aku. Banyak luang masa dengan aku. Dengan kau juga aku belajar untuk berani bawa diri sendiri. Takdir ALLAH , jodoh kau dengan Afiq kuat. Tak sangka kawan sekelas at last He yours. Aku doa kan hubungan kau hingga Jannah yang Abadi. Amin..

Turn aku?? Eeeerrr krik..krik..krik..

Ok... Habis dahhhhh



Comments

  1. Comey2 kawan ika.. In Shaa Allah, sampai seru nanti jumpalh jodoh yang baik untuk Ika.. Krik krik krik! ^__^
    Rosmiza Ali Official Blog™

    ReplyDelete

Post a Comment

Terima Kasih Sudi Meniggalkan Komen di Blog AtikahNorbaki.Com

Popular posts from this blog

MOTHERHOOD.COM.MY

MOTHERHOOD.COM.MY | Assalamualaikum semua. Hari ni disebabkan aku rasa terlalu banyak masa free, so aku nak kongsi sesuatu yang mungkin berguna kepada anda semua. Terutama untuk ibu-ibu, bakal-bakal ibu, dan untuk mereka yang baru melangkah ke alam rumahtangga, mari sini aku nak share something.

Ada yang pernah dengar tak tentang MOTHERHOOD.COM.MY ? Pernah google website MOTHERHOOD.COM.MY? Pernah terjumpa dimana-mana media sosial tentang MOTHERHOOD.COM.MY?
Aku harap semua yang baca ni belum tahu lah ye tentang page tu. Kalau dah tau nanti aku tak boleh nak celoteh panjang-panjang untuk perkongsian ni. (hahahahahah) Haaa la dah kalau korang dah tau, apa yang aku boleh kongsikan. Ye dak? 
Heheheh ok! Saja melawak je. Takpelah yang mana dah tau tu anggap jelah sebagai bacaan ilmiah yang memberi manfaat kepada korang. 

REVIEW: SEMINGGU MENGGUNAKAN PRODUK MEERACLE GEMSTONES BEAUTY

Assalamualaikum semua.
Lepas dah guna baru lah kita boleh share pada umum. Aku rasa umum dah tau kot tentang product Meeracle ni. Boleh search je kat dalam Intagram akan jumpa tentang product ni. Aku ni jenis yang susah nak guna product-product yang baru. Impact nya sebab takut muka naik jerawat atau naik benda-benda yang tak sedap dipandang. 

Kalau tengok kat gambar atas ni, gambar yang belah kanan adalah gambar muka aku yang baru lepas naik jerawat selepas stop guna product XXXX. Tak pernah-pernah muka naik jerawat tiba-tiba wujud pulak dia. Cun-cun pulak masa tu nak dekat raya. Dan kerana itulah aku susah nak pakai produk yang baru keluar dalam pasaran. Tapi dik sebabkan nak cantik cepat, so aku pon pakai la. Kesanya naik segala Ibu Bapa jerawat memenuhi wajahku. So Stresss!!!
Of course aku tak nak muka aku nampak tak cantik. jadi aku cuba gunakan Meeracle. Sebab kalau ikutkan kebaikan guna produk ni, ia mampu untuk mengecutkan dan menghilangkan pembentukkan jerawat. Jadi aku pon …

KERJAYA SEBAGAI TELEMARKETING

Setiap orang ada kelebihan dan skill tersendiri dalam bidang kerjaya masing-masing. Aku sendiri pon tak sangka yang aku mempunyai kelebihan dalam melaksanakan kerjaya sebagai Telemarketing. Ini boleh di katakan kerjaya aku untuk kali kedua sebagai seorang Telemarketing. Pertama kali aku ceburkan diri dalam bidang ni masa aku dapat peluang kerja pertama kali lepas aku graduate. 

Mula-mula aku ceburkan diri dalam kerjaya ni sebab aku kalau boleh nak dapat peluang kerja yang selaras dengan apa yang aku belajar. Sebelum ni aku amik jurusan Marketing, so kalau boleh biarlah kerja yang aku dapat ni related la dengan apa pengetahuan yang aku ada. 
Walau pon company aku dulu memang buat hal dengan staff-staff dia, tapi tanpa peluang dari sana belum tentu aku akan ada ilmu yang berkaitan dan menambahkan skill aku dalam kerjaya Telemarketing ni. Actually bukan mudah sebenarnya untuk kita create trust orang bila berurusan dalam telefon sahaja. 
Bukan aku tak pernah bercakap dengan customer yang…