Skip to main content

CERITA KASUT AKU - #CABARAN30HARI


Ingat dulu masa sekolah rendah selalu buat karangan macam 'Aku sebatang Pensel', 'Aku syiling 50 sen'. Tapi tak ingat karangan ni di klasifikasikan nya sebagai karangan apa. So hari ini aku nak buat entri jenis karangan macam tu lah. Heheheh...

Kisahnya bermula begini...

Aku adalah sepasang kasut. Aku bukan lah dari jenama yang famous. Seingat aku sebelum Tuan aku yang berkaki saiz 8 ni beli aku, aku tinggal di salah satu kedai di Petaling Street. Aku tinggal dengan tuan aku ni dah lebih kurang 9 bulan. 

Masa tuan aku ni beli aku, dia ada beli sekali dengan kawan aku juga. Aku berwarna merah manakala kawan aku lagi sepasang tu berwarna hitam. Setakat ini yang aku tahu tuan aku ada kami berdua je. Seminggu dia pakai aku, seminggu lagi dia pakai kawan aku si hitam tu.

Tapi yang aku perasan tuan aku ni kerap memakai aku bila dia nak kemana-mana termasuk lah bila dia nak ke tempat kerja. Walau pon aku dengan kawan aku si hitam tu mempunyai saiz yang sama, tapi si hitam tu rasa longgar sedikit berbanding aku. 

Tapi..... aku dapat rasakan tuan aku macam nak beli kasut lain je. Sebabnya... kami berdua ni mempunyai 2 masalah yang sama. Pertama tapak kami yang di dalam kedua-duanya dah tercabut. Kedua dekat tepi tepi kami ni ada yang macam dah terkopak sedikit. Bapak ganassss tuan aku pakai kami!! Dah salah dia pakai tak reti elok elok, dah rosak nak cari yang baru pulak!! Unfairr!!!!!

Haiiiihhhh... sabar...sabar...sabar.... nasib aku adalah Sepasang Kasut, kalau takkkk dah aku sepak tuan aku ni. Tapiii... di sudut hati tuan aku tu... aku tau dia takkan buang kami... cuma dia planning nak tambah koleksi kasut dia je... sebab dia nak tukar tukar pakai kami.

Ok! sampai di sini sahaja cerita aku sebagai sepasang kasut kepada Tuan aku yang montel tu. Jumpa lagi...

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Macam mana? Best tak dengar Cerita Kasut Aku tu? 



Comments

  1. hahahaha. kelakar!
    hailah nasib si kasut merah dan hitam. nampak gayanya tercampak dilorong sunyilah lepas ni. hehehe

    ReplyDelete
  2. Ingat sekolah rendah, ingat UPSR bocor, salam perkenalan...

    ReplyDelete

Post a Comment

Terima Kasih Sudi Meniggalkan Komen di Blog AtikahNorbaki.Com

Popular posts from this blog

REVIEW: SEMINGGU MENGGUNAKAN PRODUK MEERACLE GEMSTONES BEAUTY

Assalamualaikum semua.
Lepas dah guna baru lah kita boleh share pada umum. Aku rasa umum dah tau kot tentang product Meeracle ni. Boleh search je kat dalam Intagram akan jumpa tentang product ni. Aku ni jenis yang susah nak guna product-product yang baru. Impact nya sebab takut muka naik jerawat atau naik benda-benda yang tak sedap dipandang. 

Kalau tengok kat gambar atas ni, gambar yang belah kanan adalah gambar muka aku yang baru lepas naik jerawat selepas stop guna product XXXX. Tak pernah-pernah muka naik jerawat tiba-tiba wujud pulak dia. Cun-cun pulak masa tu nak dekat raya. Dan kerana itulah aku susah nak pakai produk yang baru keluar dalam pasaran. Tapi dik sebabkan nak cantik cepat, so aku pon pakai la. Kesanya naik segala Ibu Bapa jerawat memenuhi wajahku. So Stresss!!!
Of course aku tak nak muka aku nampak tak cantik. jadi aku cuba gunakan Meeracle. Sebab kalau ikutkan kebaikan guna produk ni, ia mampu untuk mengecutkan dan menghilangkan pembentukkan jerawat. Jadi aku pon …

ORANG DIET PUN BOLEH MINUM DAIRY GO TEH TARIK

ORANG DIET PUN BOLEH MINUM DAIRY GO TEH TARIK  | Tiada Kolestrol. Tiada Bahan Pengawet. Tiada Pewarna.  Assalamualaikum semua. Sesejak aku mengamalkan tempoh berdiet since setahun yang lalu, until now sebenarnya aku berjaga-jaga nak  ambil sebarang makanan dan minuman. Mostly nya dari segi minuman lah. Makanan? Hahahah jangan tanya lah. But I'm still control ok. Hahahah...

Sebab kalau ikut pembacaan aku, pengambilan air manis yang terlalu banyak, lagi cepat menjadikan gula tersebut transform kepada lemak kalau tak dibakar. Dan aku pon takdelah hard sangat workout. Buat tu memang buat tapi takut tak cukup lagi effort. So sia-sia la usaha aku control segala nya kan. Jadi jalan yang terbaik tak payah amik lansung.
Teh Tarik. 

Ramai aku rasa yang minat teh tarik kan? Mostly rakyat Malaysia suka kan teh tarik. Siap order teh tarik kaww la! Teh tarik panjang-panjang la! Teh tarik buih lebih la! Macam-macam la version teh tarik. Lagi-lagi sekarang ni makin mencanak-canak naik market teh t…

KERJAYA SEBAGAI TELEMARKETING

Setiap orang ada kelebihan dan skill tersendiri dalam bidang kerjaya masing-masing. Aku sendiri pon tak sangka yang aku mempunyai kelebihan dalam melaksanakan kerjaya sebagai Telemarketing. Ini boleh di katakan kerjaya aku untuk kali kedua sebagai seorang Telemarketing. Pertama kali aku ceburkan diri dalam bidang ni masa aku dapat peluang kerja pertama kali lepas aku graduate. 

Mula-mula aku ceburkan diri dalam kerjaya ni sebab aku kalau boleh nak dapat peluang kerja yang selaras dengan apa yang aku belajar. Sebelum ni aku amik jurusan Marketing, so kalau boleh biarlah kerja yang aku dapat ni related la dengan apa pengetahuan yang aku ada. 
Walau pon company aku dulu memang buat hal dengan staff-staff dia, tapi tanpa peluang dari sana belum tentu aku akan ada ilmu yang berkaitan dan menambahkan skill aku dalam kerjaya Telemarketing ni. Actually bukan mudah sebenarnya untuk kita create trust orang bila berurusan dalam telefon sahaja. 
Bukan aku tak pernah bercakap dengan customer yang…